mandag 30. januar 2012

Nok en dag er (snart) over.

Det er mye fysisk aktivitet her på Jeløya, men det går overraskende bra :) Jeg er ganske fornøyd over det jeg klarer å prestere. Det er viktig med selvskryt har jeg lært ;)

Dagene ser omtrent like ut, men med litt ulikt innhold. 
8.00 tur ute i det fri :) to dager i uken er det intervalltrening. Da går vi opp en bratt bakke i 3 min, så ned igjen og så opp i 3 min osv Phu......
8.45 er det stretching. Det er en av de viktigste vi med fibro kan gjøre for kroppen vår. Vi har vonde og stramme muskler og ledd, så derfor er det å tøye ut veldig viktig.
9.00 er det frokost 
9.30 har jeg time hos fysioterapauten. Hun er flink og kommer med mange nyttige tips :)
10.30 har vi smertemestringsskole. Det er forelesninger om smerter, trening, kosthold og mye annet.
13.00 er det enten basseng kondisjon, eller kondisjonstrening i sal. Slitsomt, men gøy.
Etter dette er det på tide med litt middag (ja, vi spiser tidlig ;))
17.30 er det kveldsmat.

På ettermiddagen er det enten samtaler eller så er det fritid. Vi er ute på kveldstur nesten hver dag til tross for mye aktivitet hele dagen. 
Det er viktig å slappe av også, så det blir endel tid på rommet med blader, strikketøy og tv-titting :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar