søndag 17. februar 2013

Akkurat sånn er det.

Noen vise ord fra en god venn:

Igår dusjet jeg, kledde på meg og sminket meg.
Idag kom jeg meg ikke ut av pysjamasen og hadde ikke energi til å ordne håret.

Igår løp jeg rundt med barnet mitt.
Idag ligger jeg på sofaen med store smerter.

Igår vasket jeg nesten hele huset.
Idag orket jeg bare å sette koppen min i oppvaskmaskinen.

Igår gikk jeg 3 km.
Idag hvilte jeg på en stol da jeg gikk fra kjøkkenet til stua.

Igår smilte jeg et ekte smil.
Idag latet jeg som.

Igår var jeg nesten smertefri.
Idag er det bare håret som ikke gjør vondt.

Med fibromyalgi vet man aldri hva neste dag bringer.
Men man må legge seg i troen om at neste dag blir strålende!

Så får man takle det som kommer så godt man kan

Dette er en god besrikvelse av hvordan det er å leve med Fibromyalgi. Jeg prøver å ikke la det styre hverdagen min, men av og til så kommer et eller annet å minner meg på at jeg faktisk har en kronisk sykdom. 
Hverdagen er den det er flest av og jeg føler at jeg har en bra hverdag :) Jeg jobber meg gjennom en videreutdanning i håp om at jeg skal kunne få en jobbe jeg kan mestre bedre. Jeg savner kollegaene mine. Savner det å tillhøre et sted, være inkludert. Det å være voksen student er ikke så "kult" som da man var yngre ;) men jeg trives godt og har blitt kjent med mange nye kjekke mennesker :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar